måndag, december 17

How to do the to do?

Jag förstår inte hur folk orkar jobba heltid och sen desstuom vara sociala och njuta av helgens aktiviteter. Jag försökte men pallade bara med en fjärdedel av vad jag hade planerat.

Detta skulle jag göra.

Ha mitt återkommande lördagsmorgonpass h2o
Powernapa
Städa upp gårdagens fest (hela lägenheten luktade ölkorv)
Gå på street, hornsgatan
Bränna en skiva med temat "alla låtar jag hatar att jag en gång älskat" och ge bort i julklapp
Hårinpackning och ansiktsmaska mig
Läsa en god bok och liksom ba vaaaa
Rensa på vinden för att få plats med det fula bäddsoffan (ska köpa ny!)
Tvätta
Gå upp med sånt jag inte behöver på vinden
Panta
Köpa tråkiga nödvändigheter
Rensa skafferiet så att det inte innehåller allt från pepparkakor till mitt gamla väddö passerkort
Betala räkningar Sätta in viktiga papper i pärmen
Måla på min modesty blaise-tavla

Denna lista hade jag på kylskåpet under helgen och vad hann jag med??

Ha mitt pass
Tvätta
Rensa på vinden
Panta, och köpa massa juice för pengarna (älskar att fylla kylskåpet med olika juicer)
Dricka upp en flaska glögg i ren utmattning
Fundera på om det skulle va en bra idé och gå på ett friskis intensivpass när man är salongsberusad
Komma på att det inte va det
Se ett maratonrejs av SATC, tror jag såg tio avsnitt i följd
Msn:a
Sova

Men jag tycker ändå att jag kan vara rätt nöjd med tanke på att pappa bott hos mig i veckan och spelat på alla mina känslonerver genom att spika upp spikar i mitt köksskåp utan och fråga, eller att tvinga mig att lära honom hur hotmail fungerar.
Eller med tanke på att jag haft fetingågren efter att ha dansat magdans inför ledningsgruppen på julfesten. Jag vet att man ska bjuda på sig själv, men ja. Äh.

Förresten, igår när jag städade under sängen så hittade jag en tygväska som pappa glömt, där i låg det två folköl instoppade i bruna herrstrumpor. Jag är inte förvånad men du kanske är det?

Nu väntar en hektisk jobbvecka och ikväll är det sista hitlertantpasset evver!!

Och..
Merci my little way of sayin thanks, merci for being u!
Ibland har man konstiga låtar på hjärnan, jag undrar vad den här lilla reklamsnutten vill säga mig, hursom...det låter possitivt!

Hang in there fellows!

Inga kommentarer: