onsdag, december 19

Tammdidamm...

Böööök.

Bossen vill att jag ska knyta iho säcken igen och ännu en gång rör det sig om saker jag inte förstår, det rör sig om pengar, ungeför om sisådär 140 000 svenska kronor. Tammdiditamm...
"Och så ska jag bara lägga det på ett kostnadsställe och maila iväg och meddela, och avrunda, med och utan moms och så helst innan jul dårå." Man ba hallå, jag är en enkel liten piga som visserligen en gång i tiden råkade yppa "det fixar jag". Men det betyder INTE att ni kan lägga hundra tusentals kroner i en hand som egentligen bara vill nalla julgodis, blippa lite på datorn och gå på lunchmöten och se ambitiöas ut. Man ba hallå, det är INTE samma sak som att verkligen leverera!
Jag har ångest för att jag inte fattar. Fråga då tänker du, det säger alla!? Jag kan inte fråga nu era generalpuckon, då kommer han ju att fatta att jag aldrig fattat!!?
Man ba hallå?

Nej, tacka vet jag somrarna då jag klev upp en halvtimma innan jag började jobba, gick till slevan och köpte kaffe, jag var brun med ständigt nyrakade ben. Trippade in på jobbet och möttes av tacksamhet av att bara vara nytt blod. TACKSAMHET.
Och jag förstod det jag förstod, för jag förstod inte så mycket om mitt jobb då så det va liksom inte så mycket att förstå. Men NU, nu förstår jag alldeles för mycket för mitt eget bästa, det är för mycket! Och i takt med att solbrännan bleknat så höll jag kvar vid allt jag förstod och började vräka mig med uttryck som "jag fixar det"! Whye oh whye!!? Jag fixar inte det här. Nu är jag är både blek, orakad och nollställd. Och att knyta ihop nån säck är det inte tal om.

Vatten över huvudet är julens tema 2007. Man ba hallå?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan, det känns inte som om det kommer blir nåt Gott nytt Hår i år heller. Inte för mig i allafall.
Aldrig mer lär jag gå och klippa mig på Hår3000 heller, jag vetefan hur hon klippte mig men jag känner mig som en tant...jag lunde lika gärna låtit det vara för då hade det iallafall varit långt (om än slitet men va fan)
Nu är det så där fult uppklippt och runt som jag inte vill ha det.
Huuuu huuuu....jag klipper av det i en snygg page snart. Jag skojar inte!
Misär!

KRAM PÅ DIG

(eller så klipper jag mig som killen i mitt inlägg från dagens blogg)