torsdag, december 13

Royal änder...



Ni som hört talas om min far.

Pappa: Är det bara jag eller är det jävligt inne med Änder nu? Lasses (min halvbrors) styvföräldrar har änder överallt i sitt hem, på tavlor och på mattor. Är det på modet?

Jag: Hmm, jag kan tänka mig att det är lite överklassfasoner att köra med änder som inredningsstil. Jag associerar till den brittiska adeln som skjuter fasaner, den stilen typ.

Pappa: Ja jääääävlar du har rätt, det är väldigt royal med änder. Jag tycker det är skkitsnyggt med änder.

Jag: Du tycker allt som verkar överklass är snyggt men den äkta varan skulle du aldrig kosta på dig själv. Du har ju för fan en duschkabin som du byggt av plastmappar..

Senare den eftermiddagen.

Pappa: jag har köpt två örngott med änder på, jäääävligt snygga, jäääävligt royal!

Jag: Haha, åååkej, vart får man tag på örngott med änder på i Arvika?

Pappa: På röda korsets loppis såklart, jag betalade tio spänn OCH fick glögg.

Jag: Well good for u! Sover du på de där örngotten eller är det prydnadskuddar?

Pappa: Är du galen, de här ska jag ha i soffan och jag tänkte du skulle få måla en tavla med änder på som jag ska ha på väggen ovanför.
En jääävligt royal and vill säga!

Jag: En jävligt royal and har sitt pris...

Pappa: Du är precis som din far din sluga faaaaaan.

Inga kommentarer: