torsdag, februari 14

Alla fjärtars dag




Alla fjärtars dag!

Sitter och småfiser på jobbet.
Tänker inte delta idag, söker upp alla mina "hata alla hjärtans dag-kompisar" på facebook och beklagar mig över detta nypåfund, allt för att sälja godis och kort. "Jävla amerikansa skitdag!" "Patetiskt, kan man inte visa ömhet på alla årets dagar eller??"

Sen vet jag i min ensamhet att jag kommer bli lika white trash den dagen jag har någon att fira det med. Men tills dess tänker jag sitta här och småfisa. Så vet jag att det i alla fall är därför som ingen kommer nära.

Det här får mig osökt att tänka på otrohet.
Otrohet betyder ju att man inte är trogen ett löfte. Därför gillar jag inte otrohet.
Men varför lova varandra trohet?
Jag tror inte på det. Jag tror att man kommer att möta människor genom hela ens liv som man faller i kärlek med och sedan faller ur kärlek med. Man får en fin tid tillsammans och det gäller att suga ut så mycket som möjligt av nuet. Man kan lova att inte såra varandra och komma överens om vad det skulle kunna vara. Man kan lova att säga till innan man tänker gå vidare i livet.
Varför inte se det för vad det är, kärleken mellan älskare. Den kan väl få vara hur stark som helst i alla fall och den kan vara länge, länge!
Otrohet kanske inte är ens är ett tecken på att man inte älskar varandra längre. Jag tycker allt är så himla svart eller vitt idag. Det handlar om bekräftelse om stolthet och om ägande. Jag vet inte vart jag vill komma, antar att jag vill komma bort från det jag är rädd för. *Böket.

*Böket, ett samlingsnamn för dejtig, ångest, bete´sig och ha sig, agera?, vänta?, berg o dahlbana, kall värld, hård värld.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kallar det alla stjärtars dag haha.

Vi ska ses snart, jag lovar.
Måste bara få igång mammapenningen - de är så sega tanterna på f-kassan. jäkla mkt papper att skicka in och sen ska de typ ha en evighet på sig att sitta med dom.
Men sen så.....mousserande??
Kan du vara redo med relativt kort varsel??

Stor kram!