måndag, oktober 8

fondationborste!



Fet hy, torr hy, problemhy, flammig hy, glåmig hy?
Jag har allt och det kallas på fin svenska för blandhy. Det kan vara den värsta sorten men hey jag är inte helt förvånad, den har lika mycket personlighet identitetskriser som mitt övriga jag. Blandhy är ett väsen, en mångsysslare som man måste lära sig att leva med.
Jag har provat allt! Använda lite underlag, full täckning, låta huden andas i några dagar, torkat ut, fuktchockat, maskat, tömt, kallt vatten, varmt vatten. Det spelar ingen som hellst roll. Att behärska sin blandhy är ungefär lika omöjligt som två-åringar eller att bekämpa gravitationskraften. Lev med den, inte mot den. Framhäv nåt annat som inte krånglar...och matta ner. Ständigt detta mattande.

MEN! Jag vill ändå slå ett slag för min senaste upptäckt foundationsborsten!
Det är så fruktansvärt lätt att applicera underlagskrämen med detta mirakel, och det är roligt. Man kommer in i kratrerna ordentligt och dessutom suger borsten inte åt sig så mycket, som svamp gör.

Det finns en kanonborste på Kicks för 100 spänn och det är äkta hår.

(Vet vad du tänker) Och därför ska jag redan nu säga, använda INTE målarpenslar (olja eller vattenfärgspenslar) eller rougeborstar. Jag har testat och det funkar icke.

Blandhy behöver respekt och kärlek, precis som jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här har jag inte varit på ett tag. Lämnar ett spår.
Blandhy, ja tjena! Jag brukar låta den härja ganska fritt. Kör bara på bra rengöring morgon och kväll + en schysst t-zonkräm. Clinique har en toppenbra! Värt att testa!
/ Anna, Uffes dam

m sa...

Anna:
Tack för tips. Jag har den där t-zonskrämen...den som är till för att matta ner t-zonen? Den funkar, ett tag. :(

Anonym sa...

Ah, ja det är med hud är sannerligen ett kapitel för sig. Har dock hört att man inte ska använda t-zonkräm för ofta i risk för motsatt eller ingen effekt *hum*
Kram,
A