måndag, oktober 15

No more miss nice girl


Putsar argt

Ibland är det ett hårt liv att vara diversearbetare.

På det ena stället krånglar det med lönerna, jag skulle ha fått min lön för två veckor sedan men pga strul har den inte kommit. I början var jag sådär extremt försiktig och vågade knappt uttala meningen.."eh, min lön verkar inte ha kommit in" följt av "det kan ju vara mig det är fel på, har ni rätt kontouppgifter, har jag missat att fylla i rätt tider jadajada..." Jag verkar inte ha fattat att man kan kräva sin lön utan att ha dåligt samvete?! Det är ju inte av välgörenhet jag går upp sju varje lördag och jobbar. Jag mejlade ca fem liknande mejl och nu, nu är det no more miss nice martel, i tell u that much! Ringe vd:n som såklart just varit ute och spelat tennis och bad om en förklaring OCH kompensation.(Håll i hatten!) Var hela tiden på bristningsgränsen till miss too nice martel...men jag höll mig hårt i sängbordet och stog på mig. Hon ursäktade sig och erbjöd nån slags mesig bonuspoäng...HA! Ok, fem till bonusboäng och jag får ett presentkort på Stadium för 500.
I dont do Stadium baby...

På det andra stället trivs jag som fisken i vattnet, lathet blandas med lagom dos utmaning, trevliga kollegor. Nackdelen är att det är dåligt betalt och att min anställning går ut i december.

Det tredje jobbet är helt ok, lönen kommer in som den ska, förutom att jag fick en generalutskällning av damerna efter mitt första pass, (något jag inte trodde jag skulle ta mig mentalt överlevande igenom) men nu finns där inga hang ups. Det flyter på bra och ikväll ska min mamma vara med! IIiiiik. Jag är skitnervös av någon anledning. Hon kommer att stå där och skutta runt precis som alla andra och jag har bestämt att inte säga till någon annan deltagare innan att hon är min mamma.

Men åter till jobb. Kan ju inte stå hemma och färga om mina skor om jag inte har någonstans att visa upp dem! Nu ska jag fanimej ha mig ett riktigt heltidsjobb, jag ska gå med i facket och alla säkerhetsanordningar som finns. Jag ska skrika högt vid minsta lilla fel och kräva mina rättigheter. Jag är 25, jag är utbildad och det är dags. Ja det är fanimej dags att växa upp!


Och ni vet Nice girls go to heaven, bad girls go everywhere!

HAHA, nu skrattar jag högt åt mig själv. Jag har läst för mycket Cosmopolitan.

En kaffe på det här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka är dina jobb förutom vattengympan?
/elin
P.S. På Stadium kan man hitta rätt snygga skor ibland! Och såklart grymma gympaskor.

Anonym sa...

Elin: Jo jag vet, jag handlar faktiskt på Stadium ibland men jag har ju inte den sportiga stilen i övrigt, vilket många i gymbranchen har. Skrev mest så för att poängtera vilken dålig kompensation jag fick när de strulat med min lön. Annars gillar jag Adidas Concept store när plånboken tillåter. :)
Jag jobbar som receptionist/administration på ett byggprojektsföretag.
Ha det gott!
/Martel

Anonym sa...

Men det tredje jobbet då? :)
/elin

Anonym sa...

elin:Det tredje jobbet är på en annan rätt känd friskvårdsanläggning där jag också kör pass...och så har jag ett fjärde jobb..pust, men där vikarierar jag mest, också pass. Du hör ju..behöver ett fast heltidsjobb. :)
Har du nån blogg elin?
/martel