torsdag, oktober 18

Charmig sko och lås-man

Där jag bor finns det en låssmedsaffär. Jag är lite faschinerad av låssmedsaffärer eftersom de nästan allid ägnar sig åt skoputseri också...jag menar, vad har de två sakerna med varandra att göra egentligen? Det kanske finns en självklar koppling, men jag har inte tänkt längre än, SKOR å så NYCKLAR?
I alla fall så jobbar det en jättecharmig man i min affär. Jag går förbi honom varje morgon på väg till tunnelbanan och varenda gång så måste jag titta bara för att få se hans ansikte, ty han har en utstrålning som kan smälta det mest morgonfrusna hjärtat. Han är inte direkt snygg, han är faktiskt rätt tjock, har högt hårfäste och en odefinerbar skäggprydnad. Men han verkar liksom så nöjd med det han gör, och när jag väl har haft ett ärende dit (låst mig ute en gång, köpt skofärg en annan gång) så känns det som att jag skulle sitta på en av de där höga röda skinnpallarna hur länge som hellst. Vi har inte pratat så mycket men jag är säker på att om vi skulle jobba tillsammans så hade vi kunnat prata om allt mellan himmel å jord. Blivit soulmates. Du vet, ibland bara känner man att man skulle trivas ihop. Snackar inte nödvändigtvis om löv, snackar nåt annat, nåt bra.

Jag har en vaxpropp i ena örat nu. Det är för att jag använder avancerade öronproppar med fjäll på när jag ska sova, och när jag drar ut dem på morgonen så bildas det liksom ett sug...en sugproppsefekt. Så nu hör jag nästan ingenting på vänstra örat. Men sånt där brukar väl lösa sig efter ett tag?

I går gick jag förbi låssmedsnyckelmannen och tänkte att nu fasiken ska jag säga något...vi måste ju komma igång liksom. Och jag hade ju mina nyfärgade boots på mig så jag stannade bara i dörröppningen och tryckte in ena foten och huvudet och oj, skrek.."DET BLEV BRA MED DEN SKOFÄRGEN DU REKOMENDERADE"!

Han såg helt chockad ut innan jag fattade att jag nog snarare skrek en talade. I en tecknad film hade nog resten av hans knappt befintliga hår flygit av...bakåt.
Jävla vaxpropp...lite pinsamt faktiskt.

Men jag tror vi börjar komma varandra lite närmare.
Tänk om jag skulle börja jobba där med honom, vilken sjuk prestigeknäpp på näsan det skulle bli för min familj och släkt. "Jag har bytt jobb" Åhåå, va spännande...vart då"

Hornstulls sko och lås U BASTARDS.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det inte vara ett men som du fått av att du faktiskt hade rör i öronen som barn och måste använda fetvadd varje gång du badade? Kram Ida

Anonym sa...

Ida: Titta vem som snackar fröken kikhosta! Nu tycker jag att vi trampar på ömma tår. Jag är faktiskt lite orolig att jag ska behöva gå till farbror örondoktorn, öronläkarskräcken sitter fortfarande i!
/martel

Anonym sa...

Nu misstar du dig med dina försök att håna tillbaka! Det var H B som hade kikhosta, jag hade krupphosta och det är inget att skämta om!

Ida

Anonym sa...

Ida:Vad är det du insinuerar? Att självaste ordförande i Kylskåpets vänner skulle ägna sig lögnaktigt förtal? Låt oss gra en kompromiss. Du fick i alla fall alltid åka mest på Akut´n.
Å jag är INTE avundsjuk!!
...ehrmm/ martel

Anonym sa...

ååh. jag förstår precis hur du menar:) Jag kände precis samma sak med en person för nått år sen. Tyvärr lyckades det inte alls så som jag hoppades på. Vi kan väl lungt säga att vi inte hade samma avsikter med vårt förhållande...