tisdag, mars 25

Undervisningen fortsätter..


Verkündigung an Maria, av Leonardo da Vinci

Idag är det Marie Bebådelsedag.

Det betyder att det är nio månader kvar till julafton. Det firar vi för att det var då Jesus blev till.

För er med noll historieintresse kommer här ett förtydligande:
Josef och Maria pippade alltså den 25 mars, hon blev på smällen och jesus föddes den 24 december.

Detta firar man söndagen, helgen innan den 25 mars i kyrkan.

Märtas bebådelsedag firas inte vad jag vet, men man skulle ju kunna slå till på lite öl och chips runt den 10 augusti.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ha ha jag dör ! //Ida

Anonym sa...

Men Märta!!
Kan du inte din kristendom? ;)

Josef och Maria pippade aldrig. Maria var oskuld och blev på nåt vänster befruktad av Gud himself.
Sjukt - jag vet.

Hon hade säkert en jättesmidig förlossning också.

Stackars Josef var alltså inte biologisk far till Jesus men de gick väl till familjerätten på socialförvaltningen och skrev papper på att han iallafall skulle få vårdnaden.

/AK

Anonym sa...

I know, men det är klart de pippade, egentligen! Maria vill bara framstå som oskuldsfull.

Hon hade säkert en dildo av fårben också. Och en piska av hö.

/Martel

Anonym sa...

Lätt att hon hade.
Jag skulle bara vara viktig i förra inlägget.
Bli nöjd över att jag inte alltid var helt ointresserad på religionslektionen.

Kan tänka mig att ongen gled ur henne när hon födde.
Sen var det helt fritt fram med sexlife inget mer med det. De pippade nog som satan de där två.