onsdag, januari 9

Under uppbyggnad!



Okej, förklaring är överflödig. Magen är detsamma.
Misstolka mig nu inte och börja tjafsa om att jag gnäller över spilld mjölk eller saker som nojor och ätstörningar. Det här handlar om ett helt vanligt svenneprojekt.
Beach 2008. Fast för mig handlar det mer om Götgatan 2008. Jag går oftare där i snygga outfits än trippar runt i bikini på sveriges stränder. Jag vet inte ens vart man kan bada i Sthlm utan att få båtmotor-olja eller alger på sig.
Så lets Götgatan 2008 begin!

Hur gör vi?

Vi äter gott och fett men måttligt, mycket måttligt. En frukost kan absolut bestå av vitt bröd med extrasaltat bregott, men då är det EN macka som gäller.
Vi snusar och dricker rödvin, där behövs ingen måtta. Knappt några kalorier. Men bara för att man ska orka träna så drar vi ner vinkonsumtionen en aning.
Ingen mat efter kl 19.00. Kanske ett av det viktigaste momenten.
Massa gympa och annan motion, promenader med bra musik i lurarna. Det måste vara roligt. Man unnar sig alltid ett glas vin efter träningen samma kväll. Belöning är viktigt.
Belöning sker också i form av fåfänga. Tillåt dig att bli extra fåfäng, färga håret och rita upp snygga klädkombinationer i block. Go nuts! Sålänge du inte nallar i kylen.
Sockerärtor är gott! Make a mental note.
Bli under inga omständigheter proppmätt, vi jobbar mycket med ordet "nöjd" Och nöjd är en känsla som behöver en extra tanke eller två innan du bestämmer dig.
Jag är inte så mycket för godis så det kommer att slopas helt.
Ingen våg, eller jo...en gång i månaden...men inte förns man känner att det första kilot lossnat. Vi ska inte bli knäppa, vi ska hålla fokus därför är det också viktigt med ett realistiskt mål. Jag vill bli lite lättare och himla mycket starkare. Synligt.
Den mentala målbilden är långt hår, snygg sommarklänning och gåendes på Götgatan.

Skriv upp er i kommentarsfältet så lovar jag att peppa er och mig själv veckovis.
Jag kan allt om det här.

yours truly.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ha hjälp med att bli MILF 2008.
Snygg klänning och nytt hår.
Tyvärr var kombinatinen få barn och spara hår inte så lyckad. För att jag ska kunna känna mig snygg(-are) till sommaren måste det tyvärr av en bit. Shit happens.
Lägger redan nu undan en slant för att få lyxbehandling i april typ.

På tal om bad; häng med på lidingö i sommar där har vi fräääscht bassängbad.
Kram kram mor ak

Ida L sa...

Ta mig med ta mig med /ida

Anonym sa...

ett glas vin?? ensam`? på en vardag? o_O

Anonym sa...

Ett glas vin ensammen är kanske bland det bästa man kan syssla med! :)

Anonym sa...

Hmm, nej, jag skippar detta! Finns inget bättre än en 7eleven muffins efter jobbet, dvs 22:20.

Heeeeej