måndag, oktober 29

Ett hekto grönt te tack!



Förkyld. Jag dämpar och dövar med hjälp av apoteket. Jag börjar se ett samband mellan systemet och apoteket som jag bor mitt emot. Skyttetrafik, man köper öl ena dagen, ipren den andra. Blir förkyld och tänker whiskey den tredje dagen. Eller nä, jag kör på nässpray och hosmedicin den fjärde dagen. Usch, jag är en hemsk människa, jag är en jävligt ung människa! När ska jag komma till insikt på riktigt?

Nässpayen är tillbaka i mitt liv, Ipren grumlar tjockt i pallet, läpparnas fnasighet är inbakade i idominsalva och fishermans friend är min bästa vän i halsen. Man kanske borde prova någonting naturligt för en gång skull? Låte moder jord läka mina säkert stressrelaterade åkommor och krämpor. Ett sunt leverne mot sjukdommar låter trist och otroligt oeffektivt för stunden, men det här med grönt te kan nog vara min grej! (Okej ja, jag försöker övertala mig själv.)

Läste på lite för att inspireras och komma igång med denna omtalade mirakeldryck och faktum är att jag är på. Jag är jättepå!

Lyssna härå..
Skyddar huden, förhindrar akne, innehåller massa antioxidanter. Jag vet inte riktigt vad det är men det låter ungefär lika livsnödvändigt som omega-3.
Det är dessutom inflammationshämmande och stärker immunförsvaret. Jag har svårt att dricka vatten när jag inte är törstig men nu finns det ju en hel del anledningar att dricka grönt te. Vanligt te är vätskedrivande, precis som kaffe...men inte grönt te!
Jag ska ta mig an klyschan grönt te från och med idag. Har redan druckit tre koppar på jobbet men det var sånt där lipton pås-te. Jag tänker gå till NK och köpa seriösare grejer idag!

Shit, nu måste jag kissa.

Inga kommentarer: